مراحل اخذ معافیت پزشکی پای پرانتزی
نوشته شده توسط : nezam

مراحل اخذ معافیت پزشکی پای پرانتزی

 

 

آشنایی با اختلال ژنووالگوم یا اختلال ژنووالگوم (پای ضربدری یا پای پرانتزی)

تغییر شکل اسکلتی زانو یکی از شایعترین اختلالات است. این اختلال امکان دارد مادرزادی و یا اکتسابی باشد. از مهممترین آنها می توان به ژنوواروم و ژنووالگوم اشاره کرد. ژنووالگوم (پای ضربدری) نوعی از تغییر شکل زانو است که در وضعیت ایستاده بر روی دو پا زانوها با هم در تماس هستند و مچ پاها از هم فاصله دارند. ژنوواروم (پای پرانتزی) نیز نوع دیگری از تغییر شکل زانو است که فرد مبتلا به آن در حالت ایستاده بر روی دوپا قوزک های داخلی مچ پاها با هم در تماس هستند و سر زانوها از هم فاصله دارند.عزیزان همراه دراین مقاله میخواهیم در خصوص

مراحل اخذ معافیت پزشکی پاپرانتزی (ژنووالگوم یا ژنوواروم)

معافیت پا پرانتزی در خدمت سربازی

 

برای شما همراهان مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم که این مطالب برای شما همراهان مفید واقع شود لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 





مراحل اخذ معافیت پزشکی پاپرانتزی (ژنووالگوم یا ژنوواروم)

به مشمولانی که دارای عارضه در اسکت بدن هستند، توصیه میکنیم قبل از اقدام جهت اعزام به خدمت سربازی و یا اخذ معافیت پزشکی نظام وظیفه، ابتدا در خصوص نوع بیماری یا عارضه به خوبی تحقیق کنند. پس از کسب اطلاعات کافی می توانید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه نموده و فرم های مربوطه را دریافت نمایید. پس از آن اقدام به تکمیل فرم های مربوطه نموده و مدارک لازم را جهت ارسال به سازمان نظام وظیفه تهیه نمایید. پس از بررسی مدارک در صورتی که شرایط بررسی نوع بیماری یا … را داشته باشید، از طرف سازمان نظام وظیفه جهت بررسی بیشتر فراخوانده می شوید.



پای پرانتزی یا پای ضربدری در واقع همان اختلال ژنووالگوم یا ژنوواروم است که یکی از شرایط و در واقع مشکلاتی است که برخی مشمولین با آن درگیر هستند . بسیاری از مشمولینی که درگیر این بیماری هستند به دنبال اطلاعات و راهنمایی هایی هستند تا بتوانند از طریق معافیت پای پرانتزی معافیت پزشکی خدمت سربازی خود را بگیرند . به طور واضح تری می توان گفت که یکی از شرایط معافیت سربازی داشتن پای پرانتزی یا پای ضربدری می باشد . برای گرفتن معافیت پزشکی در اولین قدم باید شرایط و ضوابط گرفتن معافیت پزشکی را بدانید .

مشاوره معافیت پزشکی(سامانه صدای مشاور ) شما را همیاری خواهد کرد تا بتوانید برای معافیت سربازی از طریق پای پرانتزی سریع تر اقدام کرده و به نتیجه برسید . در مرحله ی اول باید با انواع معافیت های پزشکی آشنا شوید . در مرحله بعد اطلاعات لازم در مورد مشکلات پای پرانتزی با همان اختلال ژنوواروم به دست آورید . در مرحله آخر نیز مشمولین باید نسبت به شرایط و مراحل گرفتن معافیت پزشکی از طریق مشکل پای پرانتزی اقدامات لازم را انجام دهند .


 

 

معافیت پا پرانتزی در خدمت سربازی

اگر بخواهیم به طور مفصل عارضه ی پای پرانتزی را شرح دهیم . باید بگوییم در حالت ایستادن طبیعی زمانی که قوزک های پا در کنار یکدیگر قرار می گیرند نباید بین زانو ها فاصله باشد . اما زمانی که در این شرایط به هر دلیل فاصله ی بین زانوها افزایش می یابد در اصطلاح پزشکی می گویند فرد دچار مشکل پای پرانتزی یا عارضه ی ژنوواروم شده است . این عارضه باعث انحراف غیر طبیعی در استخوان های پا می شود .  البته به علت کمانی شدن پاها به این بیماری اصطلاحا پای پرانتزی گفته می شود .


 



انحرافات ستون فقرات مادرزادي يا اكتسابي

الف)کيفوز توراسيک بالاي 70 درجه و کيفوز توراکو لومبار بالاي30 درجه : معاف دائم
ب) کيفوز توراسيک بين 70-50 درجه : معاف از خدمات رزمي
ج) کيفوز توراکو لومبار بين 30-10 درجه : معاف از خدمات رزمي
د) اسکوليوز بيش از 30 درجه : معاف دائم


با توجه به محتوای جزء (د) و تبصره برای مدارک کارشناسی و بالاتر اسکولیوز بیش از 45 درجه معافیت دائم در نظر گرفته شد.
هـ) اسکوليوز بين 30-20 درجه : معاف از خدمات رزمي

تبصره: براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر اسكوليوز بين 20 تا 45 درجه : معاف از خدمات رزمي





كوتاهي پا


الف) كوتاهي بيش از 3 سانتي متر ( به استناد اسكنوگرام ) : معاف دائم
تبصره: براي دارندگان مدارك کارشناسي كوتاهي بيش از 5 سانتي متر : معاف دائم
ب) كوتاهي از 1 تا مساوي 3 سانتي متر : معاف از خدمات رزمي
تبصره: براي دارندگان مدارك کارشناسي كوتاهي از 1 تا مساوي 5 سانتي متر : معاف از خدمات رزمي

 



محدوديت حركات مفاصل(غيرقابل درمان و پايدار) :

منظور از عبارت غیر قابل درمان، یعنی این که علی رغم کلیه درمان های منجر به محدودیت حرکتی مفاصل به صورت پایدار شده باشد.
الف) در مورد مفاصل هانش، زانو و شانه(محدوديت بيش از 4/1 محدوده طبيعي حركت مفصل مربوطه) : معاف دائم
تبصره: براي دارندگان مدارك کارشناسي و بالاتر محدوديت بين 4/1 تا 2/1 محدوده طبيعي حركت مفصل در اندام فوقاني : معاف از خدمات رزمي

تبصره: در ادامه تبصره محدودیت حرکتی بیش از ½ محدوده طبیعی در اندام فوقانی و تحتانی برای مدارک کارشناسی و بالاتر معاف دائم مد نظر گرفته شود.
ب)محدوديت حركات ساير مفاصل بزرگ ( مچ دست ، مچ پا ، آرنج )در صورتي كه بيش از نيمي از حركات ، محدود شده باشد : معاف دائم


 محدودیت حرکتی سایر مفاصل (مچ، دست، مچ، پا، آرنج) بیش از ¾ برای کارشناسی و بالاتر معاف دائم در نظر گرفته شود.
 در موارد خفيف تر همراه با اختلال عملكرد : معاف از خدمات رزمي





 

منبع:مراحل اخذ معافیت پزشکی پای پرانتزی

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: مراحل اخذ معافیت پزشکی پای پرانتزی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: